چگونه مناسب ترین دستگاه وکیوم تراپی را انتخاب کنیم؟

چگونه مناسب ترین دستگاه وکیوم تراپی را متناسب با نیازمان تهیه کنیم؟ اخیراً، ما استراتژی‌های کاربردی و مستندات را برای درمان زخم با فشار منفی (NPWT) بررسی کرده‌ایم، اما در مورد دستگاه های مختلف موجود در حال حاضر در بازار، چه می‌توان گفت؟ می دانیم که مکانیسم فشار منفی در همه دستگاه ها مشترک است، اما در انتخاب دستگاه مناسب برای بیمار خود چه ویژگی های دیگری را باید در نظر گرفت؟ در این قسمت با ویژگی های دستگاه های NPWT و تفاوت آنها برای سیستم های مختلف بهتر آشنا می شویم.

 

 

منبع انرژی دستگاه وکیوم تراپی

 

دستگاه های وکیوم تراپی NPWT ممکن است با باتری قابل شارژ، باتری های یکبار مصرف یا با برق خروجی کار کنند، این دستگاه ها گاهی اوقات به دلیل وجود مکانیزم پمپ الکترونیکی، سنگین تر، بزرگتر و پر سر و صدا تر هستند. اما دستگاه وکیوم تراپی رمدی Remedy با استفاده از طراحی و تکنولوژی های بروز و استفاده از ماشین آلات مونتاژ به جای نیروی انسانی باعث کوچک تر شدن و سبک تر شدن هرچه بیشتر دستگاه شده است که در دو مدل باتری داخلی و باتری خارجی به صورت پاور بانک همراه قابل ارائه است. تکنولوژی نگهدارنده شارژ و باتری قدرمتند سبب شده است که دستگاه تا 14 ساعت نیاز به اتصال به شارژر نداشته باشد. ویژگی که برای مسافرت های طولانی بسیار مورد توجه بیماران قرار گرفته است.

باتری قدرتمند

برای مسافرت های طولانی

14 ساعت شارژدهی در حالت کارکرد دارای لیکیج

دارای دو مدل باتری قدرتمند داخلی و خارجی به صورت پاوربانک همراه



مدت زمان شارژ دستگاه وکیوم تراپی

مدت زمان شارژدهی و همچنین مدت زمان شارژ شدن دستگاه های وکیوم تراپی موضوع بسیار حائز اهمتیی است، برای بیمارانی که در تعداد دفعات زیاد و طولانی نیاز به استفاده از دستگاه دارند مدت زمانی که باید برای شارژ شدن دستگاه وکیوم تراپی خود صبر کنند سخت و طاقت فرسا خواهد بود. به همین منظور دستگاه وکیوم تراپی رمدی با شارژ حداکثر یک ساعته این مشکل را حل نموده است.

تکنولوژی شارژ سریع

سیستم هشدار بهینه

فست شارژ در حداکثر 1 ساعت مناسب برای سفر های طولانی

اندیکاسیون

برخی از دستگاه ها به طور خاص برای اهداف منفرد مانند مدیریت زخم بعد از جراحی یا زخم های با ترشح بسیار خفیف طراحی شده است. برخی دیگر دارای طیف وسیع تری از اندیکاسیون هستند که تقریباً هر علت زخم قابل تصوری را شامل می شود. دستگاه وکیوم تراپی رمدی Remedy با دارا بودن قابلیت تنظیم فشار و مد های کاری مختلف برای درمان هر زخمی با توجه به پانسمان مورد نیاز زخم قابل انجام است. 

اندیکاسیون انواع زخم های حاد

دبریدمان بافت اسلاف

دبریدمان اتوماتیک بافت اسلاف در مواردی که قابلیت دبریدمان شارپ وجود ندارد

 

مدیریت اگزودا و ترشحات زخم

استفاده از محفظه ترشحات زخم روشی برای مدیریت اگزودا است که در بسیاری از دستگاه های NPWT رایج است و در مدیریت زخم های دارای ترشحات متوسط تا سنگین بسیار موثر است. برخی از دستگاه ها ظرفیت بیشتر از یک محفظه ارائه می دهند.

یکبار مصرف یا قابل تعویض؟!

محفظه ترشحات ممکن است قابل تعویض یا یکبار مصرف باشند. به علت عفونی بودن ترشحات و جلوگیری از انتقال بیماری های خونی و عفونی توصیه می شود که حتما از مخازن یکبار مصرف استفاده شود. مخزن باید دارای فیلتر اورفلو (overflow) باشد تا از سرریز شدن ترشحات و ورود آنها به داخل دستگاه جلوگیری کرده که منجربه طولانی شدن عمر دستگاه خواهد شد. مخزن با دارا بودن پودر ژل کننده مانع برون ریزی ترشحات شده و در عین حال منجر می شود با بیشترین ظرفیت گنجایش، قیمت مناسب تری داشته باشد. سیستم آلارم هوشمند دستگاه وکیوم تراپی رمدی Remedy با هشدار پر شدن مخزن طوری طراحی شده که این دستگاه هرگز دچار سرریز ترشحات نخواهد شد.

آلارم هوشمند

سیستم هشدار بهینه
هشدار پر شدن مخزن و جلوگیری از سرریز ترشحات و هشدار لیکیج

پانسمان های وکیوم تراپی

برخی از دستگاه‌ها با یک پانسمان قابل تنظیم طراحی شده‌اند تا با توجه به اندازه، عمق، مقدار ترشح و ... با طیف وسیعی از زخم‌ها سازگار شوند. برخی دیگر قابل تنظیم نبوده و فقط برای استفاده در زخم هایی با عمق خاص یا ویژگی های دیگر قابل استفاده است. به عنوان مثال، دستگاهی که همراه با یک پانسمان گازی ارائه می‌شود، ممکن است برای زخم عمیق دیابتی و نوروپاتیک مناسب نباشد، علی‌رغم اینکه برای آن نوع زخم توصیه شده است. بیشتر مواد پانسمان از هیدروکلوئیدها، انواع مختلف فوم و گاز تشکیل شده است.

تعداد دفعات تعویض پانسمان

در حالی که برخی بر اساس برنامه تعویض پانسمان 3 بار در هفته پانسمان را تعویض می کنند، برخی نیز 2 بار در هفته را توصیه می کنند، دستگاه های مدیریت زخمی که برای ترشحات بسیار خفیف استفاده می شوند، می توانند تا 7 روز دست نخورده باقی بمانند.

کیت پانسمانی متنوع

میدفلو با بافت متراکم و متخلخل

ورافلو دارای زاویه آبگریزی بیشتر برای دفع بیشتر ترشحات

ورافلو پلاس با الگوریتم دایره ای مهندسی شده برای کاهش مدت زمان درمان و تعویض پانسمان کمتر

تنظیمات فشار منفی

اکثر دستگاه ها از حدود 25- تا 200-  mmHgفشار منفی ارائه می دهند. برخی از دستگاه ها فشار قابل تنظیم دارند و برخی دیگر دارای فشار ثابت هستند. پزشک با توجه به وضعیت زخم بیمار فشار و تنظیمات mode مناسب با زخم را به بیمار تجویز میکند . به‌علاوه، برخی دستگاه‌ها اجازه تعدیل فشار منفی را می‌دهند:

مد پیوسته (درمانی که به طور مداوم در تنظیمات مشخص ارائه می‌شود).

مد متناوب (سفارشی‌سازی فواصل درمانی «روشن» و «خاموش»)

یا متغیر (واحد به آرامی بین یک مجموعه فشار بالا و پایین متناوب می‌شود. در فواصل زمانی مشخص، برخی از سیستم ها فشار منفی بالاتری را در حالت خاموش یا پایین نگه می دارند تا مهر و موم پانسمان و تخلیه اگزودا را حفظ کنند).

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.